• English

UPSI | Pusat Pembangunan Akademik, 35900 Tanjong Malim, Perak Darul Ridzuan ppa@upsi.edu.my +605-4506457

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
UPSI | Pusat Pembangunan Akademik

PUSAT PEMBANGUNAN AKADEMIK | CENTER FOR ACADEMIC DEVELOPMENT

  • Home
  • Introduction
    • Corporate Information
    • Client Charter
    • Organization Chart
    • Staff Directory
  • Unit
    • ADMINISTRATIVE & FINANCIAL UNIT
    • ACADEMIC DEVELOPMENT & ACCREDITATION UNIT
    • APEL & CURRICULUM DEVELOPMENT UNIT
    • ACADEMIC ASSESSMENT UNIT
    • ACADEMIA EXCELLENCE UNIT
    • ACADEMIC TALENT DEVELOPMENT UNIT
    • INFORMATION TECHNOLOGY UNIT
    • MULTIMEDIA PRODUCTION UNIT
  • Download
    • GUIDELINE & POLICY
    • MQA – Programme Standard
    • AKRI
  • Activities
    • AAN Roadshow
    • Roadshow / Workshop
  • Faq
    • FAQ During Covid-19
GARIS PANDUAN JPT/KPT/MQA
Dokumen Rujukan
SPPA
GARIS PANDUAN JPT/KPT/MQA
  • Garis Panduan Permohonan Pengambilan & Pengurusan Pelajar Antarabangsa yang Mengikuti Pengajian Secara Pembelajaran Terbuka & Jarak Jauh (Open and Distance Learning) di Institusi Pendidikan Tinggi Malaysia Melalui Education Malaysia Global Services.
  • Garis Panduan Penggunaan Teknologi Kecerdasan Buatan Generatif Dalam Pdp Pendidikan Tinggi
  • Garis Panduan Pembangunan Program Akademik universiti Awam : Edisi Kedua
  • Garis Panduan Amalan Baik MQA
  • Garis Panduan Amalan Baik : Rekabentuk dan Penyampaian Kurikulum
  • Garis Panduan Pelaksanaan Program Akademik Anjal
  • Garis Panduan Pembangunan Program Akademik UA Edisi Kedua
  • Garis Panduan Beban Tugas Akademik
  • Garis Panduan Amalan Baik: Reka bentuk dan Penyampaian Kurikulum
  • Garis Panduan Amalan Baik Staf Akademik
  • Guideline on Micro-credential
  • Guideline to Good Practice : Micro-credentials
  • Guideline to Good Practices: Programme Development & Delivery
  • Guideline to Good Practices : Assessment of Student Learning
  • Guideline to Good Practices : Programme Development and Delivery
  • GGP – Monitoring Review and Continual Improving Quality
  • GGP – Curriculum Design & Delivery
  • Guidelines to Good Practices: APEL (C)
  • GGP – Student Assessment
  • Infografik Prosedur Pengurusan Kurikulum
  • Infografik Proses Permohonan Semakan Kurikulum Program Akademik (PSKPA)
  • Infografik Proses Pembangunan Program Akademik Baharu (PPAB)
  • Infografik Proses Permohonan Akreditasi Penuh
 
Dokumen Rujukan
  • Instructional and Learning Design in Open and Distance Learning (ODL) in Higher Education
  • Framing Malaysian Higher Education 4.0 : Future-Proof Talent
  • MOHE Guide to Entrepreneurship in education (EIE)
  • Buku Dasar Pendidikan Kebangsaan Jilid Keempat
  • Malaysian Qualification Framework (MQF) 2nd edition
  • Standard Program : Multimedia Kreatif
  • Dasar e-pembelajaran Negara (DePAN) untuk Institusi Pengajian Tinggi
  • Summary of Course Information Template
  • Penyampaian Transformatif
  • Penjajaran Konstruktif
  • Alternative Assessment
SPPA

Surat Pekeliling Pengurusan Akademik

  • SPPA Bil 3/2021 – Penubuhan Jawatankuasa Kerja Perancangan Program Akademik Universiti (JKPPAU)
  • SPPA Bil. 2/2021 – Garis Panduan Pelaksanaan Pdp Secara Hibrid Universiti Pendidikan Sultan Idris 
  • SPPA Bil. 5/2020 – Penambahbaikan Dasar Pindah Kredit Secara Vertical Diploma ke Sarjana Muda
  • SPPA BIL. 4/2020 – Garis Panduan Pengurusan Golongan Sasaran UPSI
  • SPPA Bil. 3/2020 – Garis Panduan Pelaksanaan dan Pengurusan PdP Semasa Pandemik Covid-19
  • SPPA Bil. 2/2020 – Perubahan Kalendar Akademik Program Sarjana Muda dan Diploma Bagi Sesi Akademik 2020/2021 Lanjutan PKP
  • SPPA BIL.15/2019 – Kertas Cadangan Kalendar Program Akademik Sarjana Muda dan Diploma sesi Akademik 2020/2021
  • SPPA BIL.16/2019 – Kertas Cadangan takwim Latihan Mengajar, Internship Kaunseling, Program Perintis Guru 1 & 2 dan latihan industri bagi tahun 2020  
Last Update 10-03-2025 Copyright © 2018 Pusat Pembangunan Akademik, Universiti Pendidikan Sultan Idris.
Best viewed: Mozilla Firefox, Chrome, Internet Explorer 11 and above with screen resolution 1024 x 768

Security Policy|Privacy Policy|Disclaimer


  • English