Amalan berimpak tinggi: Altiviti pembelajaran yang menyediakan pengalaman pembelajaran bermakna yang menyokong perkembangan pelajar secara holistic(HSD) bersandarkan falsafah pendidikan Negara – memaksimumkan potensi individu dari segi jasmani, emosi, rohani dan intelek.
- Program tahun depan pertama yang mempunyai seminar (secara in-house) ATAU perjumpaan/mesyuarat kecil secara berkala dengan pelajar dan ahli fakulti.
- Program yang mempunyai penglibatan pelajar yang aktif dalam penyelidikan secara empirikal.
- Projek capstone Tahun Akhir.
- Program latiham amali/Latihan Industri.
- Tugasan secara kolaboratif.
- Pembelajaran secara kepelbagaian dan global.
- Pembelajaran berasaskan perkhidmatan dan komuniti.
- Pendekatan penilaian secara inter-disiplin dan
- Kursus yang memerlukan jenis proses penulisan yang intensif.
**Peratusan =(bilangan program akademik bagi pelajar prasiswazah yang melaksanakan sekurang-kurangnya 5
*amalan pembelajaran berimpak tinggi/ jumlah program akademik bagi pelajar prasiswazah di IPTA) x 100



